Costa Rica

Věk: od 8 let

Počet hráčů: 2 - 5

Čas: 40 minut


Jak hra vypadá

Herní plocha se vytváří z šestiúhelníků (hexů), podobně jako u Osadníků z Katanu. Cílem hry je získat co nejvíce hexů, které mají na rubové straně „fotografie“ zvířat. Každý hráč má šest figurek, které se na počátku hry rozloží rovnoměrně kolem herní plochy. Skupiny figurek představují výpravy, které se vydávají do džugle. Po každém kroku se otočí destička, na níž výprava vstoupila a hráč se rozhoduje, zda půjde dál a bude riskovat bodnutí hmyzem, nebo se spokojí s již získanými snímky, výpravu opustí a vrátí se do bezpečí.


Jak na to

  • podle návodu připravíme herní plochu sestavenou z promíchaných hexů 

  • ke každému rohu plochy postavíme výpravu, ve které má každý hráč jednu figurku

  • vedoucí výpravy (VV – byl poslední v pralese) vybere, která výprava vyrazí první a volí i její trasu

  • hexy, na které výprava vstoupí, se otáčejí; po každém kroku se hráči

  • rozhodují (jako první VV), zda seberou již otočené hexy (snímky zvířat) a se svou figurku výpravu opustí; tím výprava končí

  • výprava končí také nuceně - otočením druhého hexu s obrázkem komára

  • role VV se přesune na dalšího hráče v pořadí

  • celá hra končí, pokud dojdou figurky, nebo je celá džungle prozkoumaná

  • pořadí hráčů určují body získané za počty získaných fotografií zvířat dle bodovací tabulky


Video:ZDE


Rozhodování

  • v každém tahu se všichni hráč rozhodují, zda výpravu ukončí, nebo risknou další postup

  • jde vlastně o rozhodování, kdy se již počet snímků vyplatí víc, než pokračování ve výpravě

  • hra téměř čistě o rozhodování

Pyramida rozhodování:

Zodpovědné rozhodování  
Dovednosti  
Vědomosti +
Informace ++
Zkušenosti ++
Pokus - omyl +++
Náhoda ++


Podíl rozhodování: 90%


Postřehy

  • hra je zaměřená především na rozhodování

  • v každém okamžiku hráč zvažuje riziko na vyšší zisk či ztrátu

Podrobnější pravidla: ZDE

Kontakt na výrobce: Albi